Müslümanlar arasında bırakın sinemayı müziğin dahi tartışmalı olduğu zamanlarda Kavanozdaki Adam, Yalnız Değilsiniz, Kelebekler Sonsuza Uçar, Reis Bey gibi kült yapımlara imza atarak adından söz ettiren yönetmen, senarist Mesut Uçakan ile sinema dünyasına dair tadı damakta kalan bir röportaj yaptık. Nasıl bir aile ortamında, nasıl bir çevrede büyüdü? Sinemaya merakı ne zaman başladı? Ne oldu da kendini yönetmen koltuğunda buldu? Müslümanlar arasında bırakın sinemayı müziğin dahi tartışmalı olduğu zamanlarda sinemaya yöneldi. Bu kadar tartışmalı bir konuda Mesut Uçakan’ı ayakta tutan motivasyon kaynağı ne idi? Sinemada ısrar edişinin sebepleri nelerdi? Mesut Uçakan’a göre “İdealist Sinema” kavramı nedir? Türk sinemasında neredeyse kanıksadığımız sahici karakter oluşturamamanın kökeninde ne yatıyor olabilir? Bir sinemacı olarak tekrar tekrar izlediğiniz filmler hangileri? Birçok kıymetli esere rağmen Türk sineması ya da dünya sineması çerçevesinde şu filmi ben çekmeliyim dediği bir film var mı? Biz sorduk, Mesut Uçakan cevap verdi. Bizlere vakit ayırıp, röportajımızı kabul ettiği için kendisine teşekkür ediyoruz.